Being a woman is worse than being a farmer - there is so much harvesting and crop spraying to be done: legs to be waxed, underarms shaved, eyebrows plucked, feet pumiced, skin exfoliated and moisturized, spots cleansed, roots dyed, eyelashes tinted, nails filed, cellulite massaged, stomach muscles exercised. The whole performance is so highly tuned you only need to neglect it for a few days for the whole thing to go to seed.
Helen Fielding "Bridget Jones's Diary"

sobota, 18 stycznia 2014

Grudniowe zużycia/zakupy

Comiesięczna spowiedź musi być, nawet jeśli jest nieco spóźniona. Widać tu jak na dłoni, że moje postanowienie ograniczenia wydatków na kosmetyki jest mi bardzo potrzebne - stanowczo za dużo kupiłam. Ale to za chwilę, najpierw denko.


- żel pod prysznic Original Source śliwka + syrop klonowy. Zbyt słaby zapach, nie polecam - jeśli już, to inne wersje, np.
- żel pod prysznic Original Source pomarańcza + lukrecja - to mój faworyt spośród wszystkich żeli OS, jakie miałam, a miałam ich sporo. Bardzo słodki, intensywny, "jadalny" zapach. Nawet mój brat, który przyjechał ze świąteczną wizytą i wybrał akurat tę butelkę pod prysznicem, się zainteresował i pytał, gdzie taki żel można kupić :-)
- żel pod prysznic Korres wanilia i cynamon - no cóż, genialny. Tzn. jeśli chodzi o zapach, chociaż inne cechy żelu też są bez zarzutu. Będę za nim tęsknić! Na szczęście plan urlopowy na ten rok obejmuje greckie wyspy, więc na pewno kupię jakąś kolejną flaszkę :-)
- Equilibra szampon aloesowy - ulubieniec, polecam komu tylko mogę. Poważnie czuć, że ta piana pochodząca nie z SLS i SLES jest taka inna, dużo bardziej przyjazna dla włosów. Spora zawartość aloesu pewnie też czyni dużo dobrego. Poza tym jest optymistycznie zielony!
- Farmona Tutti Frutti masło do ciała karmel + cynamon - to trzeba lubić. Bardzo, naprawdę bardzo mocny zapach, utrzymujący się przeraźliwie długo i pozostający na ubraniach. "Męczyłam" ten słoiczek dosyć długo, bo używałam kilka dni i robiłam przerwy zmęczona aromatem. Po jakimś czasie wracałam :-) innych zarzutów nie mam, ładnie natłuszczał skórę. Przypuszczalnie wrócę do niego (lub innej wersji).


Denko "twarzowe":
SO' BIO etic woda micelarna z aloesem - polecam na równi z wersją nagietkową, świetny produkt, do którego będę wracać. Ale dopiero jak skończę inne kosmetyki z tej kategorii :-). Ogólnie firmę lubię, jak dotąd mnie nie zawiodła.
Green People ujędrniająco-nawilżające serum do twarzy - tę firmę też lubię, robi niedrogie kosmetyki w wygodnych opakowaniach, obsypane pozytywnymi certyfikatami, w tym mój ulubiony od Vegan Society. Serum miało żelową konsystencję, ale nie wałkowało się na twarzy, więc chyba jeszcze do niego wrócę. Spektakularnego działania nie zauważyłam, ale i tak wierzę w długofalowe efekty stosowania tego typu produktów. Opakowanie ma jedna wadę - nie sposób przewidzieć precyzyjnie, kiedy kosmetyk się skończy. Na szczęście miałam w zanadrzu
Synchroline Synchrovit C skoncentrowane serum liposomowe przeciw oznakom starzenia i zmarszczkom. Fiolka jest sprytnie skonstruowana - serum przyrządza się w domu, mieszając witaminę C z roztworem. Mieszaninę można używać przez 10 dni (i mniej więcej na tyle wystarcza opakowanie), potem podobno stężenie witaminy spada do zera i nie mam powodu, by w to nie wierzyć, dlatego grzecznie resztkę produktu odłożyłam do wyrzucenia. Efektu wow ponownie nie było, ale i tak mnie to nie zniechęca (poza tym mam jeszcze dwie buteleczki w zapasie). Konsystencja płynna, lekko oleista - coś w typie bardziej znanego Flavo-C.
- puder sypki MAC Prep + Prime (transparentny). Ten oszukańczo do samego końca pokazywał upudrowane ścianki, więc kiedy nagle przestał się wysypywać na wieczko, kompletnie mnie zaskoczył! Poza tym wszystko OK. Powrotu jednak nie będzie, gdyż przestałam kupować produkty z tej firmy.

No i tyle zużyć, teraz szybki rzut oka na zakupy:


Promocje w Rossmannie to jedna z tych zgubnych dla mnie rzeczy...niby wszystko potrzebne, ale czy na pewno już, teraz? Pozostaje mi odzwyczaić się od przeglądania gazetki...
- Isana maszynka do golenia z ruchoma głowicą, Facelle Sensitive płyn do mycia (wszystkiego), Babydream balsam do kąpieli dla matek razy dwa (dla mnie - do wszystkiego :-)), jednorazowe ręczniki do twarzy Alouette (bo tyle o nich dobrego naczytałam się na blogach i raz chciałam spróbować).
To efekt dwóch wizyt w dwóch Rossmannach - gdy w jednym kupowałam Facelle i Babydream, trafiłam na kasjerkę znającą się na rzeczy :-). Gdy postawiłam przed nią te butle, pani rzuciła okiem i zadała fachowe pytanie: - Czy używa tego pani do mycia włosów? Ja na to entuzjastycznie: - Tak! Nałogowo czytam blogi włosomaniaczek! Na to pani: - Ja też!


Zakupy na damabio.pl, do którego straciłam nieco sympatii z może błahego powodu, ale lubię perfekcyjną obsługę nawet online, co poradzę. W komentarzu do zamówienia poprosiłam o próbki podkładów (jeśli byłoby to możliwe) i o wysyłkę do paczkomatu. Wskazany paczkomat uwzględniono, zatem komentarz ktoś przeczytał. Próbek podkładów nie dostałam. Gdyby ktoś odpisując dodał w e-mailu zdanie, że nie dysponują testerami podkładów, to bym się nie czepiała - mogę zrozumieć, że nie mają. Uważam jednak, że powinni mi to napisać...ponieważ jestem bezlitosną klientką, prawdopodobnie poszukam sobie innego sklepu z naturalnymi kosmetykami. Z damabio przybyło mi:
- Green People Anti-Ageing 24-Hour Cream
- Green People Vitamin Mask Anti-Ageing
- Green People Firming Eye Gel
- Cattier Gynea żel do higieny intymnej
SO' BIO etic różana woda micelarna
- mydełka Speick gratis do zakupów


- zapas szamponów Equilibra: znany mi aloesowy oraz po raz pierwszy wersja do włosów farbowanych.
- wizyta w sklepie Organique przebiegła z pełną premedytacją - bardzo dobrze wiedziałam, że czego jak czego, ale masła do ciała to kupować nie powinnam, ale jednocześnie wiedziałam, że ja to masło kupię. Był grudzień, w pracy było naprawdę ciężko, i na pocieszenie wymyśliłam sobie właśnie zakupy w Organique. Bardzo chciałam pierniczkowy balsam do ciała, a kiedy go powąchałam, zapragnęłam go jeszcze bardziej. Niestety ma w składzie wosk pszczeli - więc zrezygnowałam. Po obwąchaniu większości maseł wybrałam masło energizujące z guaraną, masło kawowe i dodatkowo niewielką ilość savon noir na próbę (fajnie, że można kupować na wagę).


Na zakończenie tradycyjnie już lakiery:
- Wibo WOW Effect Matte Glitters nr 1 i Wibo WOW Glamour Sand nr 1 - jeszcze z promocji -40%
- i holosie Smitten Polish: I Never Drink... Wine oraz Enchanted Forest.
Kupiłam też trzymiesięczny zapas skrzypu i pokrzywy fix (hurtem dlatego, by się nie wycofać z kuracji) i od paru dni wieczorem sączę słynną skrzypokrzywę z półlitrowego kubka. I znad tego napoju Was pozdrawiam, życząc miłej reszty weekendu :-)

12 komentarzy:

  1. bardzo lubię te rossmannowe ręczniki do twarzy. są tak trwałe i chłonne, że przecinam je sobie na pół i taką połówką spokojnie osuszam twarz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. długo nie mogłam na nie trafić, a szukałam kilka razy :-) w końcu wskazała mi je konsultantka. Spróbuję i ja z połówką, na dłużej wystarczą :-)

      Usuń
  2. gdzie można dostać szampony Equilibra?
    ręczniczki do twarzy tez mnie zaciekawiły. zdradź, gdzie się chowają w tym Rossmannie, że nie mogłaś ich znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Equilibra w sieci aptek/drogerii Ziko, teraz jest 30% rabatu, więc są b. przyjemne ceny.
      Odnośnie ręczników to niestety zapomniałam :-D. Pamiętam tylko, gdzie w tym konkretnym Rossmannie jest półka, do której zaprowadziła mnie pani, więc następnym razem trafię. Ale obok czego leżały? Dziura w pamięci :-)

      Usuń
  3. Equilibra aloesowa to także mój uochany szampon :)
    Zaciekawiła mnie różana woda micelarna, chętnie o niej poczytam, bo zapach różany to mój ukochany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Equilibra jest super!
      Woda grzecznie czeka na swoją kolej, aktualnie w użyciu micel Lysalpha + dwufaza i mleczko Bielendy :-)

      Usuń
  4. Mogłabyś pokazać jak wyglądają te lakiery Wibo na paznokciach?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta woda micelarna z SO’BiO étic mnie zainteresowała, cały asortyment firmy mnie kusi niesamowicie, ja od nich polecam szampony :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna ta rozmowa z kasjerką w Rossmannie! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozytywnie spotkać taką osobę, w moim otoczeniu tylko ja czytam blogi :-)

      Usuń